SCHELLE – Bumba, één van de creaties van het Schelse mediabedrijf Studio 100, heeft 100.000 abonnees bereikt op het Franstalige Bumba-kanaal op YouTube. Het clowntje ontving daarvoor een YouTube Silver Creator Award.
Deze YouTube award is de derde voor Studio 100, na die voor het K3 kanaal en het Nederlandstalige Bumba-kanaal. De jonge fans volgen Bumba en de andere Studio 100 helden blijkbaar volop op het kleine scherm en online, op YouTube, Studio 100 GO en Ketnet.be.
Bewegen met Bumba is een nieuwe mini-reeks, specifiek bedoeld voor het kleine scherm. De eerste afleveringen zullen beschikbaar zijn op 23 oktober op de gratis Studio 100 GO app en vanaf 25 oktober op YouTube. Bumba wil de allerkleinsten op een grappige wijze stimuleren om actief te zijn.
Succesverhaal
Bumba is al 15 jaar een succesverhaal. De clown staat voor 220 afleveringen van de reeks op TV, uitgezonden in 33 verschillende landen, meer dan 300 miljoen views op YouTube en Studio 100 GO en elk jaar uitverkochte zalen voor de Bumba theatershows.
Het Nederlandstalige YouTube kanaal van Bumba telt 417.000 abonnees. Dat zijn dus samen met het Franstalige kanaal meer dan een half miljoen jonge fans.