KONTICH – Breex Europe uit Kontich begeleidt KMO’s en zelfstandigen in de digitalisering van hun administratie. Door de sterke groei van het bedrijf opent het nu een nieuwe vestiging in Lokeren waarmee het wil inspelen op de veranderende noden in de markt.
De vestiging in Lokeren is het hoofdkantoor van Breex Europe. Naast een ruim magazijn, zijn er kantoorruimtes die voorzien zijn om een steeds groeiende equipe te huisvesten.
Breex startte in 2013 als verstrekker van multifunctionele apparaten voor printen en scannen. Al snel bleek dat de digitalisering van documenten aan een razendsnel tempo evolueerde. De ontwikkeling van MyBREEX maakte het mogelijk op een gebruiksvriendelijke manier de documenten in te lezen via scanner of mailbox zodat alle data steeds en overal ter beschikking zijn.
“We leveren flexibele oplossingen voor complete document flows. De voordelen laten zich voelen van zodra ondernemers minstens 1 uur per week bezig zijn met factuurverwerking. Onze klanten kunnen dit appreciëren want ondernemers weten dat ze de gewonnen tijd nu aan hun core business kunnen besteden, wat uiteraard meer opbrengt”, legt Nicolas Broothaerts uit.
Dat leidde tot een sterke groei van het bedrijf die zich vertaalt in jaarlijkse groeicijfers van dik 150%. “We kunnen nu al rekenen op meer dan 70 medewerkers, maar we zijn steeds op zoek naar jonge talenten om onze klanten bij te staan zowel on site als remote alsook accountmanagers die dit klantenbestand helpen uitbreiden. De stap naar Wallonië, Brussel en over de landsgrenzen komt in zicht. Eveneens zijn we mogelijke overnames aan het bekijken, en gaan we nieuwe producten lanceren in de loop van 2020”, zegt Vasco Marin.
Breex heeft 3 vestigingen: Lokeren, Waregem en Kontich, stelt 70 mensen te werk en realiseert een omzet van 7 miljoen euro.