ELEWIJT – Pascale De Snijder heeft de dienstverlening van haar branding communicatie agentschap BOX32 uitgebreid met een tweede pijler: BRANDSTORY. BRANDSTORY geeft salestrainingen, voert audits uit, stelt verkoopstrategieën op punt en werkt samen met verantwoordelijken van een bedrijf salesplannen uit.
Pascale blijft actief met BOX32, dat via webdesign en grafische vormgeving de uitstraling en branding van een bedrijf optimaliseert, maar heeft haar aanbod nog uitgebreid. Een bedrijf moet een sterk verhaal hebben over het eigen merk om potentiële klanten te overtuigen. Dat is de basisgedachte achter BRANDSTORY.
“De verhouding tussen sales en marketing is de jongste jaren sterk veranderd”, zegt Pascale De Snijder. “Vroeger waren dit in een bedrijf twee totaal gescheiden afdelingen die elk hun ding deden. Vandaag zitten ze op een lijn en werken zeer actief samen. De ene bedenkt het idee en zet het op punt, de andere gaat ermee aan de slag en op de baan.”
Pascale is ervan overtuigd dat je enkel kan slagen met een stevig verhaal – storytelling – als onderbouw. “Enkel verkopen, is niet meer aan de orde. Mensen willen een beleving, ze willen een verhaal horen. Storytelling is de olie die sales en marketing gesmeerd laat draaien.”
Trainingen
Het ontbreekt starters zelden aan passie, maar vaak komen ze er volgens Pascale snel achter dat ze niet genoeg verkopen, niet graag prospecteren, niet graag netwerken, niets doen met warme leads, geen boeiend verhaal kunnen vertellen. BRANDSTORY biedt hiervoor een oplossing door te helpen het verhaal van een bedrijf op de juiste manier te vertellen.
“Bij ons kan je gedurende een of meerdere dagen onder begeleiding je sales boosten. Maar je kan eveneens een volledig salestraject volgen van drie uur, acht weken lang. Daarna is nog één opvolgmeeting per maand aangewezen om je motivatie en je mindset scherp te houden. Die opleiding kan individueel gebeuren, of met een volledig team, en richt zich zowel tot verkopers als tot zaakvoerders.”