Een logische stap, vindt managing director van BD Logistics Kristof Gouvaerts. “Duurzaamheid zit in ons DNA. Met de overname van CityDepot in 2020 legden we de basis voor onze duurzame stadspropositie. We hebben onze leveringen en ophalingen binnen de stad altijd met het meest optimale voertuig voor de job gedaan. Fietsleveringen deden we reeds via partnerships binnen een open ecosysteem.”
“We hebben de afgelopen jaren heel wat expertise opgebouwd en merkten ook van klanten de nood om dit zelf te kunnen aanbieden. Met de overname van Foodsprint hebben we dus nu zelf een fietsoplossing in huis”, klinkt het.
Onder de naam CityDepotBike zal BD Logistics niet alleen voedingswaren leveren via de fiets, maar ze breiden het huidige Foodsprint aanbod uit. “We zullen, zoals steeds, voor élke levering en ophaling het meest geschikte vervoersmiddel kiezen om zo de meest duurzame puzzel te leggen in de stad. Zo dragen we bij aan de leefbaarheid en verkeersveiligheid in de binnenstad”, verklaart Gouvaerts.
Op dit moment is Foodsprint actief in vier grote steden (Antwerpen, Gent, Mechelen en Brussel), BD Logistics heeft een nationale dekking. “Ambitie is om het vervoer via de fiets ook in andere grootsteden verder uit te rollen”, aldus Gouvaerts.
De medewerkers van Foodsprint hebben vandaag de overstap gemaakt naar BD Logistics. Ook oprichter Dario Vunckx blijft aan boord. “Ik ben blij dat Foodsprint onderdak vindt bij een groeispeler als BD Logistics. Hun expertise in stadslogistiek zal bijdragen tot de groeiambities die we als fietskoerier hebben. We hebben nu de perfecte partner gevonden om deze ambities te realiseren.”