BOOM/WILLEBROEK – El Gusto Loco wil verder uitbreiden en de kwaliteit consistent houden. Daarom gaat de brouwerij van gefermenteerde probiotische dranken en natuurlijke siropen op zoek naar 6.000 euro via crowdfunding. De campagne loopt nog tot eind juli.
El Gusto Loco is begin 2017 ontstaan uit een passie voor het creëren van lekkere en gezonde smaken in zowel voeding als drank. De eerste producten, die suikerarm zijn en natuurlijke ingrediënten bevatten, zijn al verkrijgbaar. Ze worden lokaal geproduceerd en vanuit enkele verdeelpunten verkocht.
Het gaat om twee drankenlijnen. De eerste is die van de Nahua waterkefir. De probiotische gefermenteerde frisdrank is verkrijgbaar in vier smaken: limoen en kardemom, gember en bergamot, bosvruchten en basilicum en kurkuma, groene rooibos en kokosbloesem. Daarnaast is er de Nahua Shrub, natuurlijke siropen die aangelengd worden met water. Hier zijn de smaken gember en limoen, munt en frambozen en appel en kaneel. El Gusto Loco richt zich hiermee voornamelijk op mensen die aandacht besteden aan hun gezondheid of gewoon nieuwe smaken willen ontdekken.
“We zijn nu klaar voor de volgende stap. We rekenen daarvoor op de hulp van de mensen om voldoende geld in te zamelen en zo investeringen te kunnen doen. Op die manier kunnen we onze kwaliteit consistent houden en eventueel het aantal producten uitbreiden. Daarnaast is de crowdfunding voor ons een ideale graadmeter om te zien of er in ons concept wordt geloofd”, zeggen zaakvoerders en Willebroekenaars Patrick Staes en Michèle De Coninck.
De eindmeet is bijna bereikt. Intussen werd 5.031 euro opgehaald.