BORNEM/ANTWERPEN – BMW GroupBelux heeft gekozen voor VAB Bijstand voor het verzorgen van de pechverhelping van haar merken BMW, BMW i, BMW Motorrad, MINI en Rolls-Royce. De samenwerking start vanaf januari 2020 en geldt zowel voor de rijdende vloot als voor de nieuw verkochte wagens.
De afgelopen maanden werd veel tijd geïnvesteerd in het voorbereiden van de opstart van de samenwerking. Binnen VAB werd een specifiek team van call agents gereserveerd die de oproepen van de bestuurders in België en het buitenland zullen behandelen.
Ook zal er nauw samengewerkt worden met de bestaande structuur van BMW Servicemobiles. Dit zijn de pechverhelpers die binnen het dealernetwerk van BMW operationeel zijn.
De VAB-wegenwachters kregen een doorgedreven training rond pechverhelping aan de voertuigen van de merken binnen de BMW Group. De bedoeling hiervan is om de mobiliteit van de bestuurders maximaal te kunnen garanderen zodat ze na een pechgeval met hun eigen wagen opnieuw veilig op weg kunnen.
Wanneer dit niet het geval is, zal de wagen naar de merkdealer van de klant gesleept worden voor herstel en krijgt de klant een vervangwagen. Om ervoor te zorgen dat de bestuurder zoveel mogelijk met een vervangwagen van het eigen merk verder kan rijden, breidde VAB zijn vervangwagenpark uit met een aanzienlijk aantal BMW’s en MINI’s.
VAB kocht ook een elektrische BMW i3 aan als poolwagen voor zijn personeelsleden.