“François Grand Cru is een blond bier met een hoge gisting, dry hopping, fijn koolzuur en veel aroma. Het bier genoot ook van een traditionele tweede gisting op fles. Binnenkort lanceren we twee nieuwe varianten naast de nu uitgebrachte Hoppy & Floral. Deze varianten zijn Soft & Fruity en White. Hoppy & Floral blijft ons paradepaardje”, benadrukt Duffelaar Victor Derks.
“De naam François komt van Franciscus, wat vrij, eerlijk en rechtuit betekent. Het bier is van oorsprong een oud Antwerps recept, dat we aangepast hebben tot we een meer eigentijdse versie verkregen. We willen vooral een breed publiek aanspreken met een elegante stijl van tripel, waarvoor we niet over één nacht ijs gingen. Het brouwen gebeurt biologisch verantwoord, met een uitgebalanceerd palet en met respect voor de traditionele brouwmethodes”, aldus Derks.
“Aangezien we beiden taste enthousiasts zijn, hopen we dat mensen onze passie en toewijding voor het brouwen van kwaliteitsbier zullen proeven en ervan zullen genieten”, pikt Thierry Theys in. “We zijn er trots op dat ons biermerk duurzaam en biologisch verantwoord is, en dat dit ook bijdraagt aan een bewuste keuze van de consument. Het François-biermerk is vanaf nu beschikbaar in alle Albert Heijn-winkels in België.”
Bij Albert Heijn betaalt je 2,49 euro voor een fles van 33 centiliter.