HetWarmsteFront_logo (2)

Bekende ondernemers vormen #HetWarmsteFront

REGIO - Verenigingen en goede doelen zijn dit jaar hard getroffen door de coronacrisis. Bart Claes (JBC), Wouter Torfs (Torfs), Hans Bourlon (Studio 100), Luc Van Mol (ZEB), Daniel Falque (KBC), Dirk Milbou (BookSpot.be), Jeannette ten Kate (Landal), Elise Vanaudenhove (Bristol), Steve Van den Kerkhof (Plopsa) en Stéphane Ronse (Foodbag) willen hen toch een warm eindejaar bezorgen en roepen daarom op om met ons allen 'Het Warmste Front' te vormen.

Dat doen ze samen met Trooper, waarbij ze zich engageren om per online aankoop via Trooper.be gemiddeld 5% van het aankoopbedrag aan Vlaamse verenigingen en goede doelen te schenken.

De verminderde werkingsmiddelen van verenigingen zijn in hoofdzaak te wijten aan de stopzetting van de kernactiviteiten, de verplichte annulering van benefietacties, het dalend aantal giften en voor heel wat verenigingen ook het vernieuwde concept van De Warmste Week.

Econoom Geert Noels benadrukt het belang van lokale verenigingen en goede doelen in de maatschappij. “De ‘Amazonizering’ van onze consumptie verschraalt niet alleen de winkelstraat, het haalt ook de steun voor lokale verenigingen weg. Op deze manier verschraalt niet alleen het aanbod voor de jeugd, maar worden ook de wortels van de samenleving verzwakt. Economie en maatschappij zijn nauw verbonden, en een sterke economie heeft altijd een sterk verenigingsleven mogelijk gemaakt en omgekeerd. Elk initiatief dat deze banden terug versterkt is dus maatschappelijk belangrijk. De giganten dragen niet bij aan onze verenigingen, dus moeten we die leemte opvullen.”

De deelnemende partners willen deze leemte graag opvullen en vormen daarom samen ‘Het Warmste Front’. “We willen samen met onze klanten één front vormen om de lokale verenigingen en goede doelen een financieel duwtje in de rug te geven en hen te helpen overleven. Daarom engageren wij ons om voor elke aankoop via trooper.be op onze webshop een % aan het gekozen doel te schenken. Wij hopen dat andere ondernemers ons gaan volgen en zich mee aansluiten bij dit initiatief, want samen kunnen we echt een verschil maken.”

Elisabet Lamote, mede-oprichtster van Trooper, zegt dat er vandaag 7,5 miljoen online shoppers zijn in België. “Wanneer zij bij het kopen van hun kerstaankopen bewust kiezen voor één van de meer dan 1.000 partnershops, kunnen we door één extra warme klik op een korte tijd heel wat steun bieden aan de doelen die het vandaag echt nodig hebben. Wij hopen dat we met dit initiatief nog meer mensen kunnen overtuigen om hun online aankopen via trooper.be te maken. Want op die manier kunnen we #HetWarmsteFront alleen nog maar groter maken.”

http://www.trooper.be/nl/hetwarmstefront