In 2020 en 2021 lanceerden Visit Mechelen en Meet in Mechelen ook al de campagne ‘Klinkt als Mechelen’, waarbij zowel meerdaagse vrijetijdstoeristen als congres- en zakentoeristen beloond werden met kortingen op tal van bezienswaardigheden, activiteiten en attracties in Mechelen. Doel was om het toerisme in de Dijlestad weer op de rails te krijgen na een sterke terugval door corona.
“Met deze nieuwe actie willen we ook de vergaderlocaties en aanbieders van teambuilding een steuntje in de rug geven. Groepen die nog twijfelen tussen twee of meer bestemmingen willen we met 10% korting op de totaalfactuur overtuigen om voor Mechelen te kiezen”, aldus schepen voor toerisme Björn Siffer. “Het zakentoerisme zit momenteel duidelijk in de lift. De vraag is echter of dit duurzaam is en niet een eenmalige opstoot na twee jaar stilstand door corona. Met deze actie willen wij het momentum vasthouden en mikken op meer meetings en teambuildings in het najaar en in de winterperiode in Mechelen.”
De actievoorwaarden en een lijst van deelnemende partners zijn terug te vinden op: www.meetinmechelen.be/kiesvoorMechelen. Momenteel doen 14 aanbieders van vergaderruimtes en 11 aanbieders van teambuildings mee aan de actie. Zij geven groepen dus 10% korting op de eindfactuur en de stad betaalt hen dat bedrag terug. De lijst van partners is niet definitief, aanbieders van vergaderlocaties en teambuildings mogen zich nog steeds aanmelden.