BeContent BrandLab foodstudio

BeContent opent eigen food- en fashionstudio

MECHELEN – Het Mechelse content marketing bureau BeContent viert zijn vijfde verjaardag met de opening van een eigen food- en fashionstudio. Het BrandLab wordt een creative hub met shoots voor mode-, food- en lifestylemerken, en events voor influencers, klanten en pers.

Liesbeth Van Wassenhoven en Karen Vandenbossche zijn sinds 2014 managing partners van BeContent, een communicatiebureau dat focust op food-, mode- en lifestylemerken. Ze bieden de merken waarvoor ze werken een geïndividualiseerde en gepersonaliseerde aanpak aan, van het uitzetten van een content strategie tot de volledige content creation en PR.

Karen Vandenbossche: “Een sterke contentmix maken in woord, beeld en video voor elk kanaal, dat kunnen we. Maar er daarnaast ook nog voor zorgen dat deze content een typische herkenbare stijl heeft, dat vraagt om expertise.”

Fashionstudio.

De opening van het BrandLab is een logische stap voor het duo achter BeContent. Liesbeth Van Wassenhove: “Net omdat beleving voor merken steeds belangrijker wordt, willen we dit ook kunnen aanbieden. De studio is een zeer flexibele, mooie ruimte waar we onze creativiteit kunnen blijven stimuleren, en waar we ook kunnen experimenteren.”

Voor de verbouwing van het BeContent BrandLab aan de Leermarkt in Mechelen gingen Karen en Liesbeth in zee met de interieurarchitecten van het Antwerpse Going East. De casco ruimte van 300m² moest een multifunctionele ruimte worden voor fotoshoots, events, workshops enz.

“Going East was door hun oog voor detail en hun liefde voor natuurlijke materialen de aangewezen partner voor dit project. De betonnen vloeren werden gecombineerd met kastenwanden in tropisch okoumé hout met een rozige kleur. Een grote handgemaakte houten tafel staat in de foodruimte naast een massief kookeiland met een werkblad in beton. Kathedraalglas in stalen frames sluit de ruimte af.”