Becoming_Fotos_Website_Sam_Klein

Becoming schakelt versnelling hoger vanuit Mechelen

MECHELEN – Becoming verhuist weldra naar haar nieuwe locatie aan de Winketkaai in Mechelen. Vanuit de Dijlestad wil het contentproductiehuis haar sterke start verzilveren met onder meer een eigen studio voor audioproducties.

Becoming werd amper 15 maanden geleden opgericht door Sam De Cock. Sindsdien bewandelde het bureau alle windstreken van het communicatielandschap, met klanten als Toerisme Vlaanderen en X2O, Thomas More en De Persgroep. “Een boeiende start”, zegt De Cock. “We weten ondertussen precies wat onze meerwaarde is. Creatieve content ontwikkelen die de juiste snaren raakt, met sterke resultaten voor marketing, communicatie en hr.”

Oh! Mechelen
Becoming groeit zo snel, dat een verhuis – vanuit Wemmel – zich opdrong. Na een korte passage in het Oh! Mechelen ondernemershuis verhuist het bureau begin februari naar zijn nieuwe locatie aan de Winketkaai. “Mechelen is een bruisende stad”, vindt De Cock. “Tussen de vele bedrijven die zich er vestigen zitten veel potentiële klanten waarmee Becoming een partnership kan afsluiten.”

“Dit is het moment om een versnelling hoger te schakelen. We willen geen kleine speler blijven. Becoming is continu bezig met beter worden als contentcreator, als creatieve partner en als team. Daarom ook hebben we zonet de ervaring in huis gehaald van Fabian Desmicht, senior copywriter, en Tine Van Daele, digital content creator. Een gigantische, maar logische sprong, waarmee we heel wat extra expertise en enthousiasme binnentrekken.”

Podcaststudio
Daarmee bestaat Becoming nu uit 5 professionals, maar in het nieuwbouw kantoor – dat ontworpen werd door het Mechelse Interieurkabinet – kunnen tot tien medewerkers hun ideeën laten floreren in een grotendeels open ruimte van 200m². Het pronkstuk van de nieuwe locatie is een eigen studio voor audioproducties, waaronder podcasts.

“Podcasts veroveren de wereld van de content langzaam maar zeker. Ook in ons land”, aldus De Cock. “Als je het goed aanpakt, bouw je met weinig middelen een grote community op. De creatieve en branding-mogelijkheden van het format zijn dan weer eindeloos. Het is ons doel om straffe podcasts te maken voor ambitieuze bedrijven, om ze te laten uitgroeien tot hits, en om de referentie te worden in dit domein.”

Met zijn vijfkoppige bende, nieuwe elan en inspirerende kantoor snijdt Becoming een nieuw hoofdstuk aan. De Cock: “We hebben nu alles in huis om de strafste contentambities van onze klanten te realiseren. Meer en betere leads genereren voor onze klanten. Authentieke werkgeversmerken vormgeven. Samenwerkingen laten uitgroeien tot partnerships. Daar doen we het voor.”