Naast de klassieke functionaliteiten van een boekhoudsoftware en het automatiseren van processen, laat de interface van Exact toe om makkelijk samen te werken en van nieuwe diensten te genieten. De software wil voornamelijk de processen verbeteren en zoveel mogelijk taken automatiseren zodat accountants meer tijd kunnen vrijmaken voor hun advies verlenende rol naar klanten. Voor alle nieuwe gebruikers werd een begeleidend traject ontworpen dat hen laat kennismaken met de nieuwe manier van samenwerken en de meerwaarde uitlegt van real-time accountancy.
Sigrid Jansegers, Sales Director bij Exact, legt uit dat het met Exact Online voor BDO mogelijk wordt om real-time in één interface met klanten samen te werken. “Het ‘no hands’-concept zet digitale documenten om in boekingsvoorstellen waardoor het tijdrovend en foutgevoelig werk bij medewerkers wegneemt. Wij zijn bij Exact trots op het vertrouwen dat BDO stelt in onze software.”
Vincent Van den Bulck, Partner Accounting bij BDO, vindt dat er meer moet worden ingezet op adviesverlening en de processen optimaliseren. “De uitdaging hierbij is een nieuw evenwicht vinden tussen het digitale en het menselijke. Via het portaal en de app zullen onze klanten steeds toegang hebben tot hun financiële informatie en tools die hun dagelijkse leven als ondernemer danig zullen vergemakkelijken. Op deze manier kunnen wij hen nog beter ondersteunen in hun projecten en uitdagingen, en afstappen van het imago dat aan ons beroep als compliance-dienstverlener kleeft. Samen versterken we onze positie als groeipartner, in lijn met ons motto ‘Let’s grow… together’.”
BDO zal in eerste instantie de boekhoudsoftware van Exact Online gebruiken, maar de samenwerking biedt in de toekomst ook mogelijkheden voor klanten die meer bedrijfsprocessen willen automatiseren met ‘Exact Industry Solutions’.