“Er worden steeds hogere verwachtingen gesteld aan het HR-beleid,” zegt Lieven Nissens, HR Consultancy Director bij Baker Tilly. “De coronacrisis geeft daar een extra boost aan. De telewerkplicht gaat gepaard met het uitwerken van een telewerkbeleid, het toekennen van de juiste vergoedingen en de recente telewerkaangifte. Of neem de wijzigingen in de sociale wetgeving. Het HR-beleid moet zo telkens opnieuw worden aangepast. Een hele klus voor bedrijven om dat allemaal zelf te blijven opvolgen en correct uit te voeren. Baker Tilly neemt hen die zorgen uit handen.”
Met de nieuwe dienst neemt Baker Tilly als sociale dienstverlener alle payroll taken binnen een onderneming voor haar rekening. Klanten kunnen niet enkel bij het kantoor terecht voor hun loonadministratie en personeelsadministratie, maar ook voor sociaal juridisch advies.
De nieuwe dienst richt zich niet enkel op kmo’s, maar ook op nieuwe werkgevers. “Bij het starten met personeel horen ook de nodige formaliteiten, zoals het opmaken van een arbeidsreglement en arbeidsovereenkomsten. Na het afhandelen van de administratie, blijven we nieuwe werkgevers verder ondersteunen met actueel sociaal juridisch advies,” zegt Yves Coppens, Tax Partner bij Baker Tilly. Ook buitenlandse werkgevers die met personeel starten in België of Belgische werkgevers die personeel in het buitenland tewerk stellen, staat Baker Tilly bij in hun payrollverplichtingen en met fiscaal advies.
Baker Tilly heeft vestigingen in Aalst, Brussel, Gent (Melle), Luik (Soumagne), Zele en Mechelen en telt meer dan 150 medewerkers.