The Book Seat, de boekenpoef die wordt verdeeld door Koen Van Mossevelde uit Sint-Katelijne-Waver, heeft drie awards gewonnen die werden toegekend door het European Economic and Social Committee (EESC): de Award for Excellent Design, de Innovation Award 2014 en de Golden Award Best of the Best in de categorie meubelen en decoratie.
Koen Van Mossevelde is trots op de EESC-awards. “Die zullen internationaal heel wat deuren openen voor ons.” The Book Seat wordt al in diverse landen verdeeld, maar dergelijke awards zijn een extra steun. The Book Seat heeft ook heel wat troeven. “Je kunt er een boek, een tablet of een e-reader op zetten en in elke mogelijke houding comfortabel en ontspannen lezen. Ook mensen met een fysieke beperking of met ziekten als MS, artritis of artrose kunnen er gebruik van maken.”
Naast deze internationale prijs die op 1 september wordt uitgereikt op de vakbeurs Tendence in Frankfurt is The Book Seat ook op nationaal vlak nog in de running voor een opmerkelijke prijs. “We namen deel aan Boost uw business!, een wedstrijd die werd opgezet door BNP Paribas in samenwerking met RSC Anderlecht om KMO’s en zelfstandigen meer naambekendheid te geven in hun regio. Ondernemers die zich inschreven moesten zo veel mogelijk stemmen verzamelen via de website van de actie. De hoofdprijs: reclame op de shirts van de Anderlechtspelers tijdens één thuiswedstrijd in september en een nationale promotiecampagne met BNP Paribas.” The Book Seat eindigde met 812 stemmen in de regio Antwerpen-Kempen nipt tweede. Een jury moet nu beslissen wie de hoofdprijs krijgt, wie genoegen moet nemen met een troostprijs en wie volledig naast de prijzen valt. “Niet alleen het aantal stemmen maar ook het dossier dat je indient is belangrijk. Wij hebben een ergonomisch en interessant product met heel veel toepassingen dat wordt afgewerkt in een beschutte werkplaats. Ik hoop dat de jury daar ook rekening mee houdt. Zo’n nationale campagne zou fantastisch zijn, en aangezien ik al mijn hele leven Anderlechtsupporter ben, zou ik natuurlijk ook enorm blij zijn met die shirtreclame.”