MECHELEN – Avento loopt als een trein en is bezig aan de verovering van Frankrijk. Drie Franse bedrijven doen een beroep op de diensten van de specialist in CRM (customer relationship management).
De nieuwe Franse klanten zijn twee multinationals actief in verf en wijn, en een nationale speler in de agrosector. Zij willen met de hulp van Avento hun vertegenwoordigers en mensen op het terrein ondersteunen met de mobiele CRM app FMCG365.
“Hoe we dit organisatorisch gaan opvangen, bekijken we nog. Want ook in Nederland zijn we binnenkort actief voor een bekende multinational in Fast Moving Consumer Goods. De laatste maanden zijn er enkele zeer goede klanten bijgekomen,” aldus ceo Tom Moortgat van Avento.
In België werkt Avento onder meer samen met Brouwerij Duvel Moortgat, Brouwerij der Trappisten van Westmalle en de Mechelse Brouwerij Het Anker. Zij rusten hun buitendiensten uit met de app FMCG365. Die geeft hun mensen in alle omstandigheden (ook offline) toegang tot alle betrokken klantinformatie en levert handige tools voor planning, store check, levering, rapportering en analyse, met tijdwinst en betere prestaties tot gevolg.
Schaalvergroting
“Onze app wordt in 40 landen voor 500 individuele merknamen gebruikt. Van belang ivm de drie nieuwe Franse klanten is dat we rechtstreeks voor de Franse hoofdzetel werken. We worden in Frankrijk gepercipieerd als platform-onafhankelijke CRM-specialist. Omdat we onze CRM-oplossing bouwen op Microsoft en op Salesforce”, aldus Tom Moortgat.
“We hebben in Frankrijk een hoge succesratio. De markt lijkt er technologisch nog niet zo ver te staan, en de schaal is groter: een wijnhuis heeft 100 vertegenwoordigers, een modale brouwer hier een tiental. Frankrijk is het voedings- en drankenland par excellence, met heel wat binnenlandse productie. Er zijn dus heel wat bedrijven die met retail execution en CRM bezig zijn. Voor ons is dit echt een mijlpaal.”