Artexis Easyfairs, dat sinds 1 januari ook de Nekkerhal in Mechelen beheert, is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: Visit the future. De gezamenlijke visie is community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de groep delen.
Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs, ziet voor zijn bedrijf een sleutelrol weggelegd. “Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten.”
De twee divisies van de nieuwe groep Artexis Easyfairs zullen elk opereren onder een andere merknaam. Easyfairs is een organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen. Artexis is eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.
“Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra”, stelt Everard. Hij vindt het belangrijk dat Artexis Easyfairs een familiebedrijf is. “Dat is een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven. We herinvesteren 80% van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43%, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53% naar 16%.”