“Op mijn 18de ben ik gestart met mijn studentenjob bij Toyota als verkoper. Ik ben er ingestapt via mijn stage en studentenjob en nu op mijn 26ste heb ik de stap als zelfstandige gewaagd”, vertelt Dimitri. “Het gaat stilletjesaan, maar op termijn van een jaar of twee hoop ik dat het nog enorm kan groeien.”
De weg naar zelfstandigheid begon voor Dimitri al vroeg. Tijdens zijn opleiding volgde hij verschillende administratieve stages, waarbij een leerkracht zijn commerciële talent opmerkte en hem in de autoverkoop plaatste. Dit bleek een keerpunt te zijn. “Ik heb beroeps-kantoor gevolgd en dan moesten we natuurlijk administratieve stages doen. Een leerkracht zei me toen dat ik commercieel sterk was, en ze plaatste me in de verkoop van wagens. Ik ben eerst administratief receptionist geweest en zo ben ik er wat in gegroeid. Ik dacht bij mezelf: ‘Kijk als ik een studentenjob kan vinden in die sector, om van jongs af aan daarin te groeien, dan ga ik ervoor.’ Zo is het concept beginnen groeien.”
Droom
De coronapandemie bracht uitdagingen met zich mee, maar Dimitri liet zich niet ontmoedigen. Met een ondernemersgeest, geïnspireerd door zijn zelfstandige ouders, zette hij door. “Mijn ouders zijn zelfstandig. Dus het is altijd een droom geweest. Ik ben niet bang om risico’s te nemen. Het is natuurlijk een moeilijke sector, want er is veel wantrouwen. Dat probeer ik net te vermijden met mijn zaak. Ik heb liever een tevreden klant, dan meer marges op mijn wagens.”
Een belangrijk aspect van zijn bedrijfsvoering is transparantie en klanttevredenheid. Dimitri legt uit hoe hij zorgvuldig wagens aankoopt, vaak in Wallonië, en deze volledig in orde brengt voordat ze aan klanten worden aangeboden. “Ik neem steeds mijn tijd om alles in orde te brengen om de wagen uiteindelijk met een grote strik perfect af te leveren bij de klant. Het is voor mij belangrijk om het wantrouwen dat heerst in de sector tegen te gaan en dat probeer ik stap voor stap te doen. Mijn ambitie is om beetje bij beetje te groeien.”
Ontzorging
Apollo Cars richt zich momenteel op wagens in het budgetsegment van 3000 tot 10.000 euro, een bewuste keuze gezien de stijgende kosten van leven en de overgangsfase waarin veel consumenten zich bevinden wat betreft elektrische voertuigen. “Hier in de buurt zijn natuurlijk veel autobedrijven, daarom focus ik mij op een duidelijk segment. Het gaat ook niet alleen om de verkoop van wagens. De ontzorging van A tot Z, neem ik ook volledig voor mijn rekening”, vertelt hij. “Andere bedrijven garanderen vaak de laagste prijs, maar tweedehands auto’s kan je niet vergelijken. Dan vergelijk je appels met peren. Iedere wens en iedere wagen is uniek.”
Dimitri is vastbesloten om zijn klanten de beste service te bieden. “Bij Apollo Cars streven we naar excellentie in alles wat we doen. Wij geloven in transparantie, integriteit en klanttevredenheid als kernwaarden die ons onderscheiden”, legt Dimitri uit. “Wij zijn meer dan zomaar een autohandelaar. Ik zie mezelf als partner op weg naar het vinden van de perfecte auto die past bij de levensstijl en behoeften van de klant. Ik wil vooral een ervaring bieden, die verder gaat dan alleen verkoop.”