MECHELEN/ANTWERPEN – Met een gezamenlijke focus op de technologiemarkt en complementaire diensten hebben het Antwerpse Headlight en het Mechelse Sellsior besloten om de handen in elkaar te slaan.
“Zo kunnen we samen naar de markt en een volledige oplossing bieden voor bedrijven die willen inzetten op hun sales team: training, consulting en staffing”, zegt Alexander Goovaerts, die 3 jaar geleden Headlight oprichtte. Deze Antwerpse start-up helpt groeiende IT-bedrijven om hun sales teams te staffen. “Er is een enorm grote vraag van de bedrijven, maar een klein aanbod met de juiste expertise.” Headlight mag onder andere Securelink, Savaco, Cronos groep en Materialise tot zijn klanten rekenen.
Toch stelde Goovaerts vast dat hij puur door staffing niet altijd het verschil kon maken bij de klant om hun doelstellingen te bereiken. En dus klopt hij aan bij het Mechelse Sellsior, dat in 2017 werd opgericht door Chris Beuckeleers en Sandra Van Gucht. Na een sterke start vestigde het bedrijf zich in Business Center The Crescent in de Motstraat in Mechelen.
Het idee van Sellsior is om een salesorganisatie eerst onder de loep te nemen, dan te kijken welke processen kunnen verbeterd worden en dan de juiste mensen op de juiste plaats te brengen. “Dit kan door een combinatie van het trainen van salesteams van onze klanten, het inzetten van Sellsior sales consultants die in tandem worden ingezet met de teams van onze klanten, en het permanent staffen van enkele key players in de organisatie.”
Intussen bestaat het team van Sellsior uit 8 mensen, een aantal dat tegen eind 2019 mede dankzij de nieuwe samenwerking minstens moet verdubbelen.