Het gaat om Elias Van Orshaegen, Studio Atelier PART en Daan de Wit.
De Post Pandemic Love Seat van Elias Van Orshaegen is een gebogen aluminiumplaat die er voor zorgt dat je dichter bij elkaar gaat zitten. De plaat is 1m50, symbolisch voor sociale afstand. De basis is gemaakt van gepolijst roestvrij staal, en werkt als een verlengstuk van elke omgeving. Geen lijm of laswerk, alleen mechanisch verbonden elementen. Zo blijft de waarde van de materialen ook na de levensduur van de bank behouden.
De Rendez-vous stoelen van Studio Atelier PART. Het frame van deze stoel is een ode aan de lange traditie van het buigen van buizen in de Belgische meubelscene. Twee spiegelende stalen lijnen dansen rond de triplex- en lederen stoelen, vormen een eenheid die omhoog leidt en de lederen rugleuning omhelst. Er zijn geen trivialiteiten met dit ontwerp, maar het eenvoudige geometrische duet tussen de ronde zitting en de rechthoekige rugleuning maakt het geheel poëtisch speels.
Met Stratum Tempus ontwikkelde Daan De Wit een techniek die hem in staat stelde om een kleine hoeveelheid fineer om te zetten in holle, conische voorwerpen. Een techniek die weinig materiaal nodig heeft en nog minder afval produceert.
Door lasercetting of waterspuiten van plaatmateriaal in concentrische lagen en deze met de hand te assembleren, krijgt hij organisch gevormde voorwerpen die in handgemaakt zijn in zijn studio.