Altworx combineert de kracht van AI met de Belgische en sectorale sociaaljuridische wetgeving, aangevuld met de eigen, interne bedrijfsdata, om zo tot een hyper-gepersonaliseerde oplossing te komen die altijd up-to-date is. Altworx pikt 80% van alle vragen op, wat resulteert in een tijdswinst van 15-20 uur per HR-medewerker. Dankzij de unieke technologie levert het platform zelfs met minimale input, precieze en betrouwbare feedback.
“Onze applicatie is gebouwd op de gepatenteerde Meaning Augmented Generation (MAG) technologie”, verklaart Indy Van Frausum, Strategic Lead bij Altworx. “Anders dan bij reguliere chatbots neemt onze tool de semantiek die achter tekstuele data schuilt mee, waardoor de gestelde vraag niet alleen beter geïnterpreteerd wordt, maar het antwoord ook veel accurater, gedetailleerder en genuanceerder is.”
Volgens Indy zullen HR-teams de voeling met de werkvloer zeker niet verliezen. Integendeel: “Met Altworx laten we HR net méér HR zijn. We hebben dit platform ontworpen om HR-teams te bevrijden van die administratieve ballast. Zo krijgen ze eindelijk tijd en ruimte voor die tactisch-strategische vraagstukken waarmee ze het verschil kunnen maken. Herhaaldelijk dezelfde vragen beantwoorden zorgt namelijk niet voor een betere werknemerservaring.”