De detailhandel wil het persoonlijk contact met de klant herstellen, maar dan wel gekoppeld aan een superefficiënte organisatie. Precies dat is de core business van het Mechelse bedrijf Acreadi, dat organisaties helpt om zich klantcentrisch te organiseren. De Thomas More-hogeschool sloot een overeenkomst met Acreadi in het kader van Partners in Education. Het bedrijf zal actief meewerken aan de ontwikkeling en het programma van Customer relations, een optie binnen het traject People management in de opleiding Office Management.
Thomas More wil dat studenten al tijdens hun opleiding intensief voeling krijgen met het werkveld in al zijn aspecten. Daarom werkt de hogeschool actief aan een netwerk van expertise via Partners in Education, dat structurele samenwerkingsovereenkomsten met bedrijven en organisaties uit de regio sluit. “De overeenkomst met Acreadi pas perfect in dat plaatje”, zegt Christina Hermans, opleidingsmanager Office Management. “Wij gaan samen modules rond klantgericht denken uitwerken. De expertise van Acreadi op dat vlak is voor ons een verrijking.”
“Het klantengedrag verandert snel”, zegt Jef Teugels van Acreadi. “We kunnen de studenten de kans bieden zich onder te dompelen in puur klantcentrische organisaties, want dat is de toekomst. De klant of de cliënt een betere ervaring bieden, levert een groot concurrentieel voordeel op. Als office managers in spe zullen deze studenten hier straks zeker mee te maken krijgen. Daarom is de confrontatie met het werkveld een leerrijke ervaring. Het maakt de studenten bewust van de impact van klantengedrag en ze zullen de transformatie naar een klantcentrische organisatie beter leren begrijpen.”