Het fitnesscentrum op de bovenste verdieping van het winkelcentrum biedt 1.700 vierkante meter sportplezier. “Met onze ruimere openingsuren spelen we in op het gemak van onze klanten. Ze hoeven zich niet te haasten. Shoppen of tafelen, kunnen ze perfect combineren met een bezoek aan ons fitnesscentrum”, zegt Kevin Ayeni, marketing manager bij Basic-Fit.
Wytse De Smedt uit Kapelle-op-den-Bos heeft sinds een tweetal weken een abonnement. “Dat heb ik afgesloten met het oog op de opening van deze vestiging. Ik heb nog geen rijbewijs en hier geraak ik makkelijk met de trein. Ik kom twee tot drie keer per week”, vertelt de student.
“Extreem mooie fitness”
Leen Driessen en haar partner Patrick Backx waren de allereerste sporters van de dag en zijn net klaar met trainen. “Tot voor kort gingen we naar het filiaal in de Schaliënhoevedreef. Nu komen we naar hier, want we wonen vlak bij en het een heel mooie ruimte”, zegt ze.
Regiomanager Frederik Koutsos kan het alleen maar beamen. “Dit is echt een extreem mooie fitness, een prachtig gebouw en groot voor een centrum”, zegt hij. De vestiging van Basic-Fit in de Bruul is op weekdagen geopend van 7 tot 22u30, op zaterdag en zondag van 9 tot 16u. De ingang naar het fitnesscentrum ligt net naast die van Decathlon.
Gewilde locatie
Het is voor de belangrijkste winkelstraat al de zesde opening in korte tijd. Recent openden in de onmiddellijke buurt al kledingwinkel Fashion Hub en Akiba, een walhalla voor liefhebbers van de Japanse popcultuur. Aan de overzijde van de straat heeft Peloton de Paris voortaan een veel grotere winkel.
Andere nieuwe winkels die sinds kort in de Bruul huizen, zijn modeketen My Jewellery, kinderkledingwinkel Name It en optiekzaak Optica. Daarnaast is er nog de pop-up van Romy Curvy. “Mechelen is gewild als locatie”, zegt Greet Geypen (Vld-Groen-m+), schepen van Economie. Dat tonen volgens haar ook de cijfers van de leegstand aan. “We zijn op één na de beste van de klas.”
“Stap in de goede richting”
“Met de komst van alweer een nieuwe zaak zetten we opnieuw een stap in de goede richting. We hebben veel geïnvesteerd in het openbaar domein en de beleving van ons centrum, zodat onze winkelstraten nog meer afgestemd zijn op bezoekers en winkelende klanten. Onze aanpak werpt zijn vruchten af”, vertelt Geypen.
De schepen is ervan overtuigd dat de komst van namen zoals Basic-Fit ook andere retailers overtuigen. JBC kondigde onlangs nog aan dat het na zijn winkel in Malinas binnenkort ook een vestiging opent in de vroegere winkel van Zara in de Bruul.