Er waren het afgelopen jaar een vijfde meer abonnees dan in 2020. Nochtans waren zowel de ZOO als Planckendael twee maanden gesloten door corona. De Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde van Antwerpen (KMDA) is voorzichtig positief over 2021. Ondanks een nieuwe verplichte sluiting bleven de bestaande abonnees trouw en groeide het abonneebestand zelfs nog met 19 procent.
“Thuisblijvers herontdekten massaal het toerisme in eigen land en zagen een meerwaarde in een voordelig abonnement dat een heel jaar lang toegang geeft tot onze beide parken”, zegt directeur Dries Herpoelaert aan de Gazet van Antwerpen. “De hartverwarmende steun van trouwe ZOO-fans vertaalde zich ook in succesvolle privé-initiatieven. Een prachtig gebaar.”
In totaal zijn er nu 80.000 abonnementen, zowel individuele als gezinsabonnementen. Die laatste gelden gemiddeld voor 3 à 4 personen. Het aantal abonnees ligt dus veel hoger dan 80.000.