Bizidee

4.000 euro voor kindvriendelijke tandenborstel

MECHELEN – Bizidee streek neer in Mechelen met haar Nacht van de Inspiratie. Jordy Van Hoegaerden en Livia De Clercq van Two Minute Toothbrush gingen er met alle aandacht lopen. Zij kwamen met het beste startersidee naar voren, wat hen 4.000 euro opleverde.

Bizidee trekt door Vlaanderen om de beste ideeën van starters te belonen. In Mechelen werd het idee van Two Minute Tootbrush, een tandenborstel die van kleur verandert als kinderen lang genoeg poetsen, tot favoriet uitgekozen.

“Tijdens mijn laatste jaar Industrieel Productontwerp aan Howest deed ik onderzoek rond het thema tijd. Zo kreeg ik belangstelling voor de problematiek van tanden poetsen en kinderen en is Two Minute Tootbrush onstaan”, zegt Jordy Van Hoegaerden. “De tandenborstel verandert door de lichaamswarmte van de handen na twee minuten van kleur. Zo geeft die op een leuke manier aan wanneer het kind kan stoppen met poetsen.”

4.000 euro en privécoaching

Een datingapp, een communicatieproject voor alleenstaande ouderen, vernieuwende manier om reclame terug sexy te maken en een platform dat mensen samen laat tafelen waren geduchte concurrenten voor Two Minute Toothbrush. “Onze keuze is berust op het origineel concept en de financiële prognose die in de pitch werden voorgesteld”, aldus juryvoorzitter Kris Leys.

Naast een mooie prijzenpot van 4000 euro, krijgen de ondernemers-in-spe ook een uurtje privécoaching van Dieter Penninckx, ceo en medeoprichter van de FNG Groep en tevens gastspreker op de Nacht van de Inspiratie.

“We zijn alvast van plan om ons idee verder te zetten en denken eraan om een crowdfundingcampagne op te starten”, aldus Jordy Van Hoegaerden en Livia De Clercq.