Het openingsevent van het nieuwe werkingsjaar van Jong Voka Mechelen was met meer dan 130 aanwezigen een geslaagde editie. Zij zakten allemaal af richting De Melkerij in Zemst voor een avond die in het teken van marketing stond. Na het openingswoord door voorzitter Ilse Mertens stelden Kurt Geens (Bouwonderneming Verelst), Hans Bourlon (Studio 100) en Jens Mortier (Mortierbrigade) hun bedrijf en belangrijkste marketingaanpak voor, gevolgd door een debat.
Kurt Geens van Verelst uit Putte vertelde ronduit over sportsponsoring, meer bepaald hoe ze begonnen zijn als hoofdsponsor van de Rode Duivels in 2007. “In het begin verklaarde iedereen me gek, maar je ziet dat de aanhouder wint. Dat is belangrijk, op het juiste moment met iets kunnen starten. Daarnaast is het ook belangrijk om je doelpubliek en strategie goed te kennen.” Zowel bij Verelst als Studio 100 moet het verhaal kloppen, aangezien het een groot stuk om beleving gaat. “Het verhaal moet kloppen. Onze figuren en situaties houden een spiegel voor, mensen en kinderen herkennen zich in die situaties en karaktertrekken en dat is enorm belangrijk. Het is emotie”, vult Hans Bourlon aan. Jens Mortier wist tot slot te vertellen, dat mislukkingen of tegenslagen in marketing niet per definitie slecht zijn: “Het is de beste leerschool. Je moet er alleen in de toekomst wel rekening mee houden en niet dezelfde fout maken. Je kan toffe marketingideeën hebben, maar het budget niet. Dan moet je zien dat je je als bedrijf niet verslikt.”
Jong Voka Mechelen start het nieuwe jaar met een vernieuwde look, waarbij Ilse Mertens ook van de gelegenheid gebruik maakte om de sponsors te bedanken. Zij stelde met Brecht Gofflo ook nieuw bestuurslid van Jong Voka Mechelen voor. Het volgende event van Jong Voka Mechelen is de speeddating op 13 oktober in het stadion van KV Mechelen.