‘Liever Lokaal’ is een initiatief dat consumenten aanmoedigt om lokaal te winkelen en zo de plaatselijke middenstand te ondersteunen. Door hun aankopen kunnen klanten via de app ‘Ik koop lokaal’ deelnemen aan de wedstrijd. Hoe vaker je lokaal winkel en de QR-codes scant, hoe groter de kans om een prijs te winnen.
In de Dijlestad doen 127 handelaars mee, een recordaantal in de provincie. In de prijzenpot zitten tickets voor Mechelse attracties, Mechelenbonnen ter waarde van 25 euro en je maakt zelfs kans om een van de drie e-bikes van Norta te winnen met een waarde va 2.599 euro.
Inzetten op beleving
“Als stad zetten we heel hard in op beleving in ons winkelcentrum. We moedigen consumenten aan om lokaal te kopen. Het zijn Mechelse ondernemers die onze stad haar identiteit en haar unieke karakter bezorgen”, zegt Greet Geypen (Voor Mechelen), schepen van Economie.
In heel de provincie doen 1.400 handelaars mee. “We zijn verrast én verheugd over de overweldigende deelname aan deze eerste editie. Er zaten duidelijk heel wat kleine en grotere gemeenten te wachten op een eindejaarscampagne waarbij we hen quasi volledig ontzorgen”, vertelt Kathleen Helsen (CD&V), gedeputeerde voor Economie.