De start van september betekent het einde van de tijdelijke zomerbars in Limburg. Bar Kaai, Vijvercafé, Baouzza en ook Ipanema houden er tot volgend jaar mee op. Om er nog een laatste lap op te geven, worden er spetterende ‘closing parties’ georganiseerd.
Het minste wat er van kan gezegd worden, is dat de tijdelijke feestlocaties voor veel dynamiek en beleving hebben gezorgd. Een massa bezoekers wist de concepten duidelijk te smaken. Ook vanuit economisch standpunt was het een succes. Tal van bedrijven hebben hun wagonnetje aangehangen om als partner de slaagkansen van de zomerbars te verhogen, en zo de invloed van de grillige weergoden te beperken.
Mooi voorbeeld van zo’n partner is het biermerk Corona, dat het sluitingsweekend van Ipanema in Hasselt uitkoos voor ‘brand activation’. Het Mexiaanse zomerbier organiseerde hier (en op 17 andere locaties in het land) de Corona Sunset Sessions, met live muziek, danseressen, de verdeling van allerlei gadgets en proeverijen van het product. Een fijne campagne met een extra frisse toets…