Hoe concreter, hoe beter
De rule of thumb voor social advertising is: hoe concreter, hoe beter. We hebben het dan over de doelgroep en de boodschap van je advertentiecampagne. Op de meeste platformen kan je je doelgroep gericht targetten gaande van de locatie tot functieomschrijvingen en interesses. Hoe specifieker jij je doelgroep instelt, hoe efficiënter jouw social campagne is. Let wel op: als je té specifiek gaat, kan je doelgroep te klein zijn om de campagne op te starten. Hetzelfde geldt voor de boodschap van je campagne. Denk op voorhand na over de boodschap die je wil uitdragen en zorg dat je visuals die boodschap ondersteunen.
See, Think, Do
In het wilde weg online campagnes opzetten, is een no-go. Plan je advertentiecampagne in fases, volgens het See-Think-Do-model. Je begint met het creëren van merkbekendheid, het eerste contact (See), in de tweede fase creëer je overweging, een tweede contactmoment met je doelgroep (Think). In de derde en laatste fase gaat je doelgroep over tot actie (Do).
Via de advertentiecampagne kan je leads verzamelen. Je doelgroep schrijft zich (vrijblijvend) in om gecontacteerd te worden of voor meer informatie. Deze techniek zorgt ervoor dat je prospecten meerdere keren in contact komen met jouw bedrijf. Je campagne wordt zo veel effectiever.
Verbreed je horizon
Instagram, Facebook en LinkedIn zijn veruit de bekendste platformen voor social advertising – soms worden mensen daar overspoeld met advertenties. Maar heb je al eens gedacht aan Pinterest, YouTube, TikTok of zelfs Waze? Ook op die kanalen kan je advertentiecampagnes instellen. Wees niet bang om je horizon te verbreden en te experimenteren.
Bijsturen en meten
Je advertentiecampagne instellen en dan maandenlang laten lopen, dat is geen goed idee. Beter is om je campagne een maand in te stellen en tussendoor geregeld bij te sturen. Wees niet bang om je tekstjes en afbeeldingen of video’s te wijzigen doorheen de maand om advertentiemoeheid te vermijden. Wil je weten of je campagne het goed doet? Afhankelijk van het doel van je advertentiecampagne zijn deze statistieken belangrijk: het bereik (See-fase), de interactiefrequentie/ het aantal klikken (Think-fase) en het aantal leads (Do-fase).
Wil je zelf scoren met social advertising? Kingfisher marketing vliegt je te hulp!
Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.
-
Telefoon
+32 (0)89 61 47 79 -
E-mail
info@kingfishermarketing.be -
Website
http://www.kingfishermarketing.be