Youston is sinds de oprichting 15 jaar geleden uitgegroeid tot het grootste Belgische digitaliseringsbedrijf. In het hoofdkwartier in Genk, gebruiken ze innovatieve toepassingen om papieren archieven en post, te indexeren en te digitaliseren.
“Onze groei is het best te verwoorden in het aantal km’s dat we aflegden”, stelt Vansynghel. “Letterlijk. In 2012 zijn we gestart met 25 km aan archiefstukken die we digitaliseerden. In 2024 zullen we onze capaciteit uitbreiden tot maar liefst 1.000 km. Om maar te zeggen…” Maar Youston wil nog verder vooruit. “Onze klanten kijken naar ons om nog sneller en accurater data te kunnen verwerken. En dat kan. De wereld van de artificiële intelligentie evolueert snel en biedt voor ons bedrijf ongelofelijk veel opportuniteiten. Het zal mijn job worden om die strategische oplossingen verder uit te werken. Vandaar dat er nood is aan een nieuwe General Manager om de dagelijkse leiding van mij over te nemen.”
En die nieuwe manager wordt Jef Vandecruys (niet te verwarren met de gelijknamige stichter van Breugelkaas uit Peer). Hij was 4 jaar lang Global Director Digital Connection bij AB InBev, onder rechtstreekse leiding van CEO Carlos Brito. Als COO van het Limburgse Zappware en Managing Director EMEA bij MEDIAGenix drukte hij bij beide bedrijven zijn stempel op hun internationale doorbraak. Een geknipt figuur, zoals ze zeggen…
“Digitalisering is dé toekomst om ons leven op privé en zakelijk vlak fors te vereenvoudigen”, vindt Vandecruys. “Ik geloof heel erg in het feit dat slimme softwaretoepassingen een steeds grotere rol zullen spelen in de wijze waarop we zullen omgaan met Big Data. Er komt zoveel informatie op ons af, dat het soms lijkt of we een speld in een hooiberg moeten zoeken. Youston heeft het die speld gevonden en dat elke seconde opnieuw. Ik ben dan ook erg blij om vanaf vandaag deel te mogen uitmaken van de Youston-familie.”