Taart Yappa

Yappa steekt je een taart onder de riem….

Limburgse KMO’s die een fantastisch idee hebben om zichzelf te heruitvinden, kunnen daarvoor bekroond worden met… 200 Limburgse vlaaien! Dat is de prijs die Yappa, het digital agency uit Bilzen, uitlooft aan de winnaar. Of een digitaal groeibudget van 5.000 euro, dat kan ook.

“Het zijn harde tijden voor Limburgse ondernemers”, vindt Yoeri Severy, Chief Enabling Officer bij Yappa. “Maar vooruitkijken is de enige optie om het negatieve klimaat te doorbreken. Bedrijven moeten zichzelf heruitvinden en nieuwe paden betreden. Er circuleren veel goede ideeën en er is veel goede wil, maar dit in de praktijk omzetten, is niet evident. En daarom willen we een duwtje in de rug geven.”

Yappa looft een mooie prijs uit aan de KMO die op de proppen komt met het beste idee om te groeien. Wie voor 2 november via de speciale website een idee lanceert, maakt kans op 200 Limburgse taarten of een digitaal groeibudget van 5.000 euro.

“Als de winnaar kiest voor het budget, kunnen we een stevig handje toesteken bij de integratie van het idee in een digitale strategie”, zegt Yoeri Severy. “Want daar wringt vaak het schoentje. Om een nieuw idee ook digitaal te concretiseren, moet het passen in een breder plaatje. Om de slaagkansen te optimaliseren, gaat het niet alleen over de bouw van een website of een webshop, maar moet de hele bedrijfsvoering hier op afgestemd zijn. Je moet je vragen stellen zoals hoe dit idee je interne werking beïnvloedt. Hoe gaat je verkoopdienst om met online aanvragen? Hoe maak je je webshop rendabel in een markt waarin buitenlandse spelers lijken te heersen? Meer online omzet of leads genereren, dat is het doel. Niet om gewoon een website of webshop te hebben…”

Yappa daagt je dus uit… zo blijkt ook uit de video die ze hiervoor hebben opgenomen: