Als enige Belgische bedrijf heeft het digital agency Yappa uit Bilzen een Eward in de wacht gesleept. Het gaat om een internationale erkenning voor digitale marketingprojecten.
Organisator van de wedstrijd, het Canadese softwarebedrijf Dashthis, reikte de Eward voor Marketing Project of the Year uit aan Yappa voor Straal Digitaal, een case die werd uitgewerkt in samenwerking met studenten van de hogescholen UCLL en PXL. “De opdracht was om met een campagne aan andere studenten duidelijk te maken wat een digital agency doet” vertelt Chief Enabler Officer (CEO) Yoeri Severy. “Ze werkten hiervoor eerst persona’s en een visuele stijl uit. Later volgden een landingspagina, website, online marketingcampagnes en tot slot een event met 50 studenten.”
Een tweede podiumplaats op deze Ewards behaalde Yappa met een project voor ItzU Jobs. In de categorie Best Social Media Strategy werd de campagne beloond om jobstudenten te werven om een handje te helpen op Pukkelpop. “We zijn enorm fier dat we met onze digitale aanpak de jury wisten te verrassen”, besluit de trotse CEO.