Firewolf Studios, een start-up van de Hasseltse Corda Campus, heeft een spelletje over het WK gemaakt dat bijzonder hoog scoort in de App Store. Shootout 2018, zoals het heet, staat op nummer vier van de meest gebruikte apps.
Het is in opdracht van Betcenter, het bedrijf in sportweddenschappen met hoofdzetel in Hasselt, dat Firewolf Studios aan de slag ging. De bedoeling van Shootout 2018 is simpel: zo veel mogelijk punten verdienen door doelpunten te maken of pogingen te stoppen. Daarbij kies je eerst je avatar uit 12 spelers die een land vertegenwoordigen. Daarmee kan je op doel schieten of als doelman het doel verdedigen. In beide virtuele spelopties kunnen de deelnemers punten verdienen en prijzen winnen die bovendien ook in de werkelijke wereld bij Betcenter kunnen verzilverd worden.
Het spel maakt deel uit van een grote campagne die Betcenter heeft opgezet rond het WK. Meteen een hit, want amper drie weken na de lancering, staat Shootout 2018 op de vierde plaats in de meest gebruikte apps in de App Store. En ook in de Play Store is het spelletje ‘most trending’.
Zo verovert het Hasseltse product stilaan heel België, én straks ook Rusland!