Test & Measurement Solutions in Hasselt (de nieuwe naam van ESI-CIT Group) gaat opnieuw 25.000 euro uitreiken aan een bedrijf dat zijn kwaliteit wil verbeteren. CEO Kurt Hensen organiseert hiervoor een wedstrijd die het meest innovatieve test- en meetproject bekroont. Ook vorig jaar pakte Test & Measurement Solutions al uit met deze ‘Time for a Boost’. De hoofdprijs ging toen naar Cochlear Technology Centre Belgium, een bedrijf dat hoorimplantaten maakt waarmee dove kinderen toch kunnen horen.
“Waarom doen we dat? Heel eenvoudig, we zien dagelijks bij onze klanten hoe belangrijk het is dat zij hun concurrentiepositie kunnen verwerven of verstevigen, maar vooral behouden,” legt Kurt Hensen uit. “De economische realiteit leert ons dat dit een harde strijd is. Voor veel bedrijven worden groei- en winstmarges alsmaar kleiner. Analyse en optimalisering van het rendement van beschikbare (productie)middelen is onvermijdelijk en het is net op dat vlak dat een effectieve test- en meetoplossing het verschil kan maken. Het detecteren van een defect in een machine of het verminderen van afkeurproducten zijn prioritair. Een visueel inspectiesysteem of een (extra) teststation bij een belangrijke productielijn kan het rendement in belangrijke mate verbeteren.”
Bedrijven uit alle sectoren komen in aamerking voor de cheque. “Vreemd genoeg zijn bedrijven zich vaak niet bewust dat hun rendement niet optimaal is of dat een proces verbeterd kan worden,” zegt Kurt Hensen nog. “Machinestilstand of afkeurproducten worden als het ware vanzelfsprekend ingecalculeerd. Omdat het precies onze job is om bedrijven te helpen bij een rendementsverbetering, willen we hen ook al helpen bij het detecteren van een procesverbetering én bij het inschrijven voor Time for a Boost.”
Deelnemen is heel eenvoudig en bovendien gratis via www.timeforaboost.be.