Caparol Sint-Truiden1780

Wesley Sonck zet Limburgse verf in de verf

Verffabrikant Caparol, met hoofdzetel in Heusden-Zolder, pakt uit met een opmerkelijke marketingactie. Onder de noemer 'De Elf van Caparol' gaan ex-voetballers als Wesley Sonck en Philippe Albert de 11 basisproducten van het Limburgse merk in de kijker plaatsen.

Talrijke fabrikanten van verven en lakken hebben de afgelopen jaren hun gamma zodanig uitgebreid dat schilders het bos door de bomen niet meer zien. Ook groothandelaars kunnen door het enorme aanbod van duizenden opties nog moeilijk gericht advies geven. “Toch kan het heel wat eenvoudiger”, zegt Lode Broeders, Managing Director van Caparol België. “We hebben een elftal van topproducten geselecteerd waarmee bijna alle verf- en lakwerken op een kwaliteitsvolle manier kunnen uitgevoerd worden. Deze drastische vereenvoudiging betekent een grote efficiëntieverhoging voor de hele professionele sector.”

Verspreid over 2021 wordt het initiatief met een originele campagne… in de verf gezet. Daarbij worden de 11 producten van Caparol vergeleken met een succesvol voetbalelftal. In diverse advertenties, POS-materiaal, online campagnes en spots zal ‘de opstelling’ van Caparol worden bekendgemaakt. “Gekende ex-Rode Duivels als Wesley Sonck en Philippe Albert verlenen heel graag hun medewerking aan de campagne”, aldus nog Lode Broeders. “Zij geven als het ware de assist, zodat iedere verf-professional kan scoren… “