Warsco Units zit volop in groei. Dankzij de aankoop van een perceel van 3 hectare naast de hoofdzetel in Genk, ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Die krijgen nu al invulling. Zo werd recent een denktank opgebouwd waar medewerkers in een creatieve setting aan de slag kunnen gaan. Binnenkort komt er ook een gloednieuw demopark van kangoeroewoningen en werkunits bij.
De huizenmarkt zit in transitie. Mensen gaan kleiner wonen, terwijl ouderen niet meer staan te springen voor rustoorden. Voor hen biedt een kangoeroewoning een interessante oplossing. Daarvoor komen ze almaar vaker bij Warsco Units aankloppen. De units kennen een hoge afwerkingsgraad, waardoor meteen de sfeer van een ‘tweede thuis’ gecreëerd kan worden.
Anneleen Van Bosch, ceo Warsco Units: “Wanneer klanten vandaag units komen bezichtigen, moeten ze een helm en fluorescerend hesje aantrekken. Nadien trekken we het terrein op om de standaardunits van 3 bij 6 m2 en 4 bij 12 m2 te bezichtigen. Die liggen wat verder uit elkaar, waardoor vergelijken in één oogopslag moeilijk is. Het was telkens heen en weer lopen. Met het demopark willen we hier handiger op inspelen. Naast ons gebouw komen een 8-tal units. Showrooms kan je ze noemen. Het zal de hele werking vergemakkelijken en vooral het bezoek van onze klanten een stuk aangenamer maken.”
Ook bedrijven die bijvoorbeeld een werfunit nodig hebben, kunnen er terecht. Ze kunnen zich meteen de grootte van zo’n unit visueel voorstellen en ontdekken er de verschillende systemen rond sanitair, isolatie, …
Creatief aan de slag
Daarnaast staat er sinds twee maanden ook een denktank op het terrein van Warsco Units. De drie units van 90 m2 in totaal werden door de eigen medewerkers volledig opgezet en ingericht met gerecycleerde materialen. Met de denktank werd een creatieve omgeving gecreëerd, anders dan de dagdagelijkse setting, waar medewerkers vergaderingen kunnen houden of creatief aan de slag kunnen.
“De denktank is out-of-the-box. Letterlijk in de zin dat onze medewerkers ergens anders overleg kunnen plegen dan aan hun dagelijkse kantoor. Figuurlijk omdat het bedoeld is om ook nieuwe ideeën te genereren. Na twee maanden merken we dat het een hele positieve vibe met zich heeft meegebracht”, vertelt gedelegeerd bestuurder Marc Warson.