De Limburgse keten van buurtsupermarkten Alvo heeft donderdag de zesde vestiging geopend. In Neerpelt werd meteen een nieuw concept geïntroduceerd. “Midden tussen het discountgeweld van Albert Heijn, Colruyt, Aldi en Lidl, wil Alvo een frisse formule in de markt zetten met een heel sterk accent op verse en streekgebonden producten,” zegt Wouter Verhoeven, directeur van Alvo Neerpelt. “Het concept bestaat uit een echte versmarkt, met verschillende winkels binnen het framework van een supermarkt. Hiermee willen we de consument, die meer en meer bewust met zijn voeding bezig is, een onvergelijkbaar alternatief aanbieden.”
Meer concreet bestaat Alvo Neerpelt uit 1.800 m2 groenten- en fruitwinkel, bakker, een winkel met meer dan 350 (!) streekproducten, een coffee-corner, een kaas- en charcuteriewinkel, beenhouwerij, biowinkel, wijnboutiek, enzovoort. “We maken ons sterk dat 40% van het assortiment uniek is voor Groot Neerpelt,” aldus Verhoeven.
Ook de inrichting van de winkel is verrassend. Zo zijn er originele accenten, vintage zithoeken en levensgrote dieren…
In de nieuwe winkel werken 35 vaste krachten en 30 jobstudenten. De totale investering bedroeg 5,5 miljoen euro risicokapitaal. “Maar we zijn er echt van overtuigd dat we als familiale ondernemers goed aanvoelen wat de consument wil en zo van deze nieuwe winkel en het nieuwe Alvo-versconcept een echt succesverhaal kunnen maken,” aldus Wouter Verhoeven.