De enige opmerkelijke stunt tijdens de eerste Champions League-match van KRC Genk, was naast het veld te bespeuren. Coach Felice Mazzu bleek op zijn rug een label met reclame te dragen. Het werk van Guido Vossen, zaakvoerder van Vossen Fashion. “De traditionele reclame op de boord van hun hemd, vonden ze bij KRC wat voorbijgestreefd”, zegt Vossen.
Vossen Fashion, met vestigingen in Tongeren en Hasselt, is al sinds jaar en dag kledingpartner van KRC Genk (en van STVV…). Daarbij wordt gretig gebruik gemaakt van de media-aandacht om sponsors van de club in beeld te brengen. Eén van de klassieke manieren is de reclame op de witte boord van het hemd dat de staff draagt. Een uitvinding van Jean-Marie Pfaff, destijds.
“Maar deze vorm van publiciteit is wat voorbijgestreefd”, vertelt Guido Vossen. “Daarom gingen we op zoek naar een andere manier om wat exposure op tv mee te pikken. Zo kwamen we op het idee om op de rug van de kostuum-jasjes een subtiele velcro-strip aan te brengen, waar we de naam van de sponsor op kunnen plakken. Tijdens de wedstrijd in Salzburg is dat goed gelukt toen Felice Mazzu voor zijn dug-out plaatsnam.” (Ook in de Belgische competitie draagt Mazzu trouwens het befaamde jasje.)
De sponsor tijdens de voor Genk desastreuze wedstrijd was Deux Belges, het Limburgse luxe-modemerk van architecte Valerie Van der Put en haar partner Raffaele Vetrugno. Zo waren er toch nog Limburgse winnaars in Oostenrijk…