Fortio, de spin-off waarmee Syntra Limburg opleidingen voor bedrijven aanbiedt, verandert van naam. Er is gekozen voor een simpele en logische benaming: Syntra Business. De vernieuwde organisatie hanteert meteen een nieuwe strategie. Naast de bedrijfsopleidingen op maat komt er een aanbod van korte bijscholingen, vooral gericht op medewerkers van kmo’s.
Op het officiële drukwerk is qua typografie gekozen voor hoofd- en kleine letters: SYNTRA business. Dat maakt meteen de link en band duidelijk met moederorganisatie Syntra Limburg. “We nemen vanaf nu het aanbod en de expertise van Syntra Limburg mee om trainingen toegankelijker te maken voor elke onderneming”, zegt Dirk Vanstipelen, directeur-gedelegeerd bestuurder bij Syntra Limburg en bestuurder bij Syntra Business. “We kiezen voor onze bedrijfstak dus niet zomaar een nieuwe naam. Het Syntra-netwerk zorgt voor initiatieven met een lagere drempel, zodat er geen bedrijven meer uit de boot hoeven te vallen. We vervolledigen ons aanbod aan maatopleidingen nu met korte open Syntra-bijscholingen gericht naar alle soorten bedrijven. Het gevolg is dat kmo’s nu makkelijk de weg naar ons kunnen vinden, ook voor het opzetten van een complete opleidingsstrategie.”
Net daarmee wil Syntra Business het verschil maken. “Te veel bedrijven onderschatten de impact van opleidingen op het bedrijfsresultaat en vooral op mensen binnen de organisatie”, aldus nog Dirk Vanstipelen. “Goed opgeleide mensen zijn productiever én hebben meer ‘goesting’ om werk te verzetten.”
Nog een nieuwigheid is de uitbreiding van het digitale opleidingsaanbod. “Het is nu mogelijk om de opleidingen 100% of gedeeltelijk, online bij Syntra Business te volgen”, vertelt Vanstipelen. “Volledig op wens van de klant, natuurlijk. We werken vooral met virtuele klassen om de interactie en kwaliteit te blijven garanderen. Daarnaast ontwikkelen onze learning developers verschillende e-modules, specifiek gericht naar bedrijven.”