Het was een spannende strijd tussen de 9 finalisten (bekijk lijstje hier) op de awardshow woensdagavond. Na een korte voorstelling van alle kanshebbers, volgde de uitreiking van de 5 nevencategorieën. Het team Arkai, dat een meegroei-beha heeft ontworpen, ging met de duurzaamheidsprijs aan de haal. Twee onderscheidingen, met name voor innovatie en market-fit, gingen naar Powerith. De beste pitch was van marketingbureau Forever Esports en de prijs voor beste creativiteit en marketing ging naar de lijn van ecologische poetsproducten SweepStory.
De apotheose van de avond was de uitreiking van de prijs voor de over-all winnaar, en die ging uiteindelijk naar Powerith, het bedrijfje van student-ondernemer Thijs Vandevelde. Met zijn Roll-e, een systeem om laadkabels van elektrische voertuigen op te rollen, en op een compacte manier te vervoeren, wist hij zowel de jury als de televoters in de zaal en voor het scherm te overtuigen. Het waren Stijn Martens, voorzitter van Jong Voka Limburg en Karin Van De Velde, voorzitter van het ‘grote’ Voka, die de prijs aan Powerith mochten overhandigen.
Daarmee is de basis gelegd voor hopelijk heel wat nieuwe ondernemingen van jonge ondernemers die voor 100% hun droom van een eigen bedrijf willen waarmaken.