Het zag er lang naar uit dat de 99ste editie van de Brussels Motor Show toch zou plaatsvinden van 15 tot 24 januari. Helaas, pindakaas: de tweede golf van de sanitaire crisis stak daar een stokje voor. Waardoor de Belgische autodealers in een lastig parket zijn beland. Want: hoe gaan zij nu hun nieuwe modellen en motorisaties aan het grote publiek kunnen voorstellen? Hoe gaan ze de traditionele ‘saloncondities’ kunnen communiceren als er geen salon is?
InterMedia uit Beringen en Medialife uit Hasselt gaan samen de uitdaging aan om een virtueel alternatief aan te bieden. Op VirtueelAutosalon gaat ze vanaf 15 januari een platform lanceren dat “als twee druppels water op een echte beursomgeving lijkt”. Filip Aerts van InterMedia: “Alle dealers hebben er een eigen ruimte, die je met een eenvoudige muisklik betreedt. Dankzij 360°-fotografie en complementaire video ontdek je er alles wat je normaliter in de concessie te zien is, inclusief informatiepanelen en vigerende salonkortingen.”
Op het Virtuele Autosalon kunnen bezoekers ook live in gesprek gaan met de verkopers. Op vastgelegde tijdstippen worden de webcams immers bemand door het personeel van de deelnemende dealers, die de nieuwigheden en saloncondities verder uit de doeken doen. Net echt.