De 3 Limburgse innovatieve bedrijven, met name telefonieprovider Mobile Vikings, drone-fabrikant Skyeye en koerierdienst CityDepot, pakken uit met een stunt. Op een privéterrein aan de rand van het muziekfestival Pukkelpop (foto) nodigen ze klanten uit, die er van een ijsje kunnen genieten. De ijsjes worden op de ideale temperatuur binnengevlogen per drone. De 3 initiatiefnemers willen hiermee scoren op vlak van marketing, maar bovendien ook een lans breken voor duurzame mobiliteit. Leveringen per drone kunnen mogelijk een interessant alternatief zijn voor vrachtwagens die pakjes in stadscentra moeten leveren.
CityDepot heeft al langer bewezen dat een milieuvriendelijke aanpak werkt, onder meer door het gebruik van elektrische voertuigen en fietsen voor het transport van pakjes naar de binnenstad. En ook Skyeye wil met een innovatieve, duurzame aanpak in de snel boomende drone-industrie, furore maken. Hun drones worden klaargestoomd om audiovisuele opnames te maken, industriële inspecties uit te voeren, gewassen te besproeien, enzovoort.
Mobile Vikings tot slot, is vooral vernieuwend op vlak van marketing en businessconcept. Zij gooien hun creativiteit in de schaal om samen met hun partners, maatschappelijke en economische meerwaarde te creëren.
De stunt is bovendien een rebelse knipoog naar Pukkelpop zelf, omdat Proximus, de concurrent van Mobile Vikings, daar sponsor is en bijgevolg de exclusiviteit heeft om op het terrein zelf promotie te voeren. (Een filmpje hierover vind je hier).