Het pop-upconcept Vijverkafee, achter ’t Driessent in Diepenbeek, beleeft topdagen. Door het goed weer en het vernieuwde programma kregen Bart en Tiene Claes al 25.000 bezoekers over de vloer in juli. Dat is het totale aantal van de hele zomer vorig jaar.
“Dat deze editie met voorsprong de meest succesvolle wordt, is nu al duidelijk”, zeggen vader en dochter Claes. “We wilden zeker groeien in vergelijking met vorig jaar, maar zo’n boost hadden we niet verwacht.”
Ze zien meerdere verklaringen voor het succes: “Ten eerste hebben we ons terrein uitgebreid. Hierdoor is er meer plaats, met meer gezellige plekjes en heb je toch niet het gevoel dat het druk is. Bovendien zetten we voluit in op een professionele communicatie. De naamsbekendheid van het Vijverkafee is hierdoor enorm vergroot. Daarnaast focussen we ook proactief op bedrijven: we ontwikkelden een aantal formules voor personeelsuitstappen. Iets wat heel goed aanslaat. Tot slot werken we elke dag heel hard aan de beleving en de sfeer. Eenvoudig, maar toch verrassend, en piekfijn afgewerkt, dat is ons motief.”
Hoewel de zomer nog maar halfweg is, blikt het Vijverkafee-team toch al vooruit. “Dat er een 4de editie komt, staat 100% vast. Maar een exacte kopie wordt het sowieso niet, daarvoor hebben we nog te veel ideeën. We willen trouwens eerst toewerken naar VijverGeruis, een gloednieuw familiefestival op onze sluitingsdag 31/08”, besluiten Bart en Tiene.