magazijn bme genk

Tweede magazijn nodig door groei van 60%

Dat het aantal bestellingen via e-commerce de afgelopen maanden fors is gestegen, is een open deur intrappen. Bij BME in Genk, waar de producten van diverse klanten worden gestockeerd, verpakt en verzonden (e-fulfilment), heeft dat geleid tot een volumestijging van 60%. “We hebben zelfs een tweede magazijn van 2.700 m2 in gebruik moeten nemen”, vertelt Koen Vanderweyden.

BME nam in 2015 zijn intrek in het eerste echte magazijn op de Henry Fordlaan in Genk. “Sinds die dag is er veel veranderd”, aldus Koen Vanderweyden. “We zijn de consument blijven volgen in zijn veranderende behoeftes, over de diverse verkoopkanalen heen. Weliswaar altijd met een sterke focus op IT, zodat de logistieke processen digitaal worden aangestuurd en de diverse systemen modulair kunnen geïntegreerd worden.”

De strategie heeft BME geen windeieren gelegd. “Elk jaar kenden we een groei van meer dan 25%, waarbij de eerste 6 maanden van dit jaar nog een versnelling hoger zijn geschakeld. Dat resulteerde in een toename van meer dan 60%, zowel door nieuwe klanten als extra business door trouwe partnerships met bestaande klanten.”

En meer volume, betekent nood aan extra ruimte. “Daarom dat we ook enorm trots zijn om te kunnen aankondigen dat we een bijkomend magazijn van 2.700 m2 in gebruik hebben genomen in Genk”, aldus nog Vanderweyden. “Zo beschikken we nu over 8.000 m2 opslag. Inderdaad, we kiezen opnieuw voor Genk. Zo kunnen we een goede wisselwerking opzetten met de bestaande infrastructuur en groeipijnen vermijden. Bovendien heeft Genk een fantastische ligging als uitvalsbasis voor heel Europa”, besluit hij.