Beter Beschermd, zo heet het initiatief van Ruben Bollengier (Haspengouwse Woodshop), Pim Leurs (Reclamebureau Hookstone) en student-ondernemer Bram Deltour. Met de productie van spatschermen voor retailers willen ze de piek van het corona-virus zo lang mogelijk uitstellen.
De drie jonge ondernemers uit Sint-Truiden produceren al sinds het begin van de crisis ‘corona-spatschermen’ onder het motto Bewust Beschermd. “Hiermee willen we de handelaars die zichzelf en hun klanten bewust beschermen voor deze dreiging, extra onder de aandacht brengen. Ze tonen initiatief om COVID-19 een halt toe te roepen en dat kan alleen maar toegejuicht worden. De kans op besmetting zal nog een lange tijd reëel zijn. Maar de economie moet blijven draaien”, aldus Ruben Bollengier.
Intussen kunnen frituren, ijssalons, notarissen, advocaten die sluiten uit voorzorg zich beschermen vanaf het moment dat ze terug open mogen. “Tijdens de naweeën van het coronavirus zullen deze spatschermen een belangrijk beschermingsmiddel blijven en wellicht een vast onderdeel worden van een nieuwe lifestyle”, aldus nog Bollengier.
Het trio fabriceert zowel standaardmodellen als maatwerk, en levert ter plaatse, vaak binnen de 24 uur. “Tevens gaat een deel van de opbrengst naar een goed doel. Zo leverden we ondertussen al 10 spatschermen aan het Sint-Trudo Ziekenhuis van Sint-Truiden om zowel personeel als patiënten extra te beschermen. Ook in de toekomst toe hopen we ook andere ziekenhuizen op deze manier te kunnen ondersteunen.”