ld shopt

Truiense handelaars fleuren grote affiches op

Stad Sint-Truiden pakt uit met een grootschalige campagne om de eigen handelaars in de picture te zetten. De affiches in het straatbeeld, die normaal worden gebruikt om grote (inter)nationale adverteerders te tonen, worden nu gesierd door foto's van lokale handelaars, geportretteerd door topfotograaf Luc Dalemans.

De reclameborden van JC Decaux worden overal ter wereld ingevuld door grote merken die over stevige budgetten beschikken. Shop & The City, het marketingcollectief dat de lokale handel in Sint-Truiden promoot, heeft nu de affiches in de fruitstad echter gereserveerd om de plaatselijke middenstand in de spotlights te plaatsen.

“Onze eigen handelaars, zo warm en authentiek als ze zijn, op een échte affiche van wereldspeler JC Decaux: dat is nooit eerder gezien”, zegt schepen van Citymarketing, Hilde Vautmans. “Wij willen onze lokale handelaars echt zoveel mogelijk ondersteunen. Ze verdienen dat, niet alleen door de moeilijke coronamaanden die achter ons liggen, maar ook omdat het niet eenvoudig is op te boksen tegen het grote online gebeuren.”

Intussen hebben al meer dan 50 handelaars ingetekend voor het initiatief. Ze krijgen gedurende 3 weken hun beeltenis op 4 grote borden. De portretten zijn gemaakt door de gerenommeerde fotograaf Luc Dalemans (tevens de huisfotograaf van Made in Limburg…), en bijgevolg van bijzondere kwaliteit. De foto’s zullen bovendien tentoongesteld worden in CC De Bogaard.