Het Limburgse communicatiebureau Idearté en zusterbedrijf Influarté sluiten een strategisch partnership met het internationale PR-agentschap Ketchum Belgium. Idearté ondersteunt Ketchum voortaan op grafisch en conceptueel vlak, omgekeerd schakelen Idearté en Influarté Ketchum in voor grotere nationale en internationale communicatie & PR-opdrachten.
Dit partership past in de langetermijnvisie van Patricia Robinne (eigenaar en zaakvoerder van Idearté): “Idearté is een trage, maar gestage groeier. Kwaliteit en originaliteit hebben altijd prioriteit gekregen. Door de jaren heen hebben we een creatieve stempel op ons werk gedrukt die heel herkenbaar geworden is. Onze focus is en blijft echter waarde toevoegen aan het merk waar we voor werken.”
Momenteel draaien Idearté en Influarté een omzet van bijna 1,7 miljoen euro met een vast team van 12 personen, en een ploeg trouwe freelance experten en partners. Het partnership met het gereputeerde Ketchum is een volgende stap in het groeiproces. Patricia Robinne (foto): “Truienaar Peter Otten, Managing Director van Ketchum Belgium, is al 15 jaar een loyale zakenrelatie. Onze gemeenschappelijke passie voor communicatie leidt nu tot een officiële samenwerking, in de vorm van een strategisch partnership.”
Ketchum is een internationaal PR-agentschap, met Belgische hoofdzetel in Brussel. Managing director Peter Otten ziet veel mogelijkheden in de samenwerking: “PR-agentschappen beperken zich al te vaak tot hun eigen vakgebied, terwijl de communicatie in bedrijven vandaag meer en meer een ‘geïntegreerd’ verhaal wordt. Het onderscheid tussen de diverse disciplines binnen communicatie (PR, marketing, DM, stakeholder management, public affairs, social media) vervaagt. Door deze samenwerking kunnen wij onze klanten dat tikkeltje extra bieden, met name een zakelijk sterk verhaal in een originele grafische verpakking.”