dinner-in-the-sky-images-home-3

Trouwe interimmers vliegen 60 meter de lucht in

Waar het afgelopen jaar werd verwacht dat de coronacrisis zou zorgen voor een bloedbad op de arbeidsmarkt, doet zich momenteel het tegendeel voor. De economie trekt opnieuw sterk aan, en de duizenden vacatures geraken niet ingevuld door een gebrek aan arbeidspotentieel. Net zoals vóór het uitbreken van de crisis, zijn werkgevers en hr-dienstverleners nu genoodzaakt om bijzonder creatief uit de hoek te komen, als ze de opgeflakkerde War for Talent in hun voordeel willen beslechten. Zo heeft uitzendkantoor Trixxo Jobs alvast een stunt van formaat bedacht: wie via het bureau van Luc Jeurissen en CEO Frank Vliegen aan de slag gaat, ziet zijn carrière naar ongekende hoogte getild… Letterlijk.

Het was de VDAB die eerder deze maand het probleem signaleerde waar de hr-dienstensector al een tijdje van overtuigd was: het aantal vacatures groeit in ijltempo, terwijl het aantal werkzoekenden spectaculair daalt. Het gevolg laat zich raden: de vijver om uit te vissen voor het invullen van vacatures droogt sneller op dan een slok water in de Sahara …

Volgens de cijfers van VDAB werden in april 2021, 27.138 vacatures rechtstreeks gemeld. Voor een maand april is dit sowieso een hoog aantal, maar in vergelijking met april 2020 is het zelfs 124,3% meer. Het aantal werkzoekenden aan de andere kant blijft dalen. Eind april 2021 telde Vlaanderen 178.230 niet-werkende werkzoekenden. Dit is een daling met 11,7% tegenover één jaar eerder. Het huidige aantal ligt zelfs lager dan het cijfer van april 2019, toen telden we 180.345 werkzoekenden.

“De situatie is nu erger dan voor de coronacrisis”

Frank Vliegen (CEO Trixxo Jobs)

“Daarmee wordt nu ook cijfermatig aangetoond wat wij in de markt al een paar maanden voelen”, zegt Frank Vliegen, CEO van uitzendbureau Trixxo Jobs. “De economie trekt sterk aan, met een overvloed aan vacatures tot gevolg. En helaas beschikken we niet over de reserve om al deze jobs snel in te vullen. Integendeel zelfs: de situatie is erger dan voor de coronacrisis. We zijn verplicht om alles uit de kast te halen, willen we de beschikbare jobs ingevuld krijgen. Wie dacht dat de War for Talent door de coronacrisis voorbij was, vergist zich schromelijk. De oorlog woedt feller dan ooit!”

Straffe stunt
Om een antwoord te kunnen bieden op het grote tekort aan nieuwe mensen, kiest Trixxo voor een straffe wervingscampagne. “Als de strijd om talent is losgebarsten, blijft er niets anders over dan creatief uit de hoek te komen, en net iets meer te bieden dan de concurrentie”, weet Frank Vliegen. “We hebben met Trixxo Jobs al vaak ervaren dat straffe stunts helpen om onze naambekendheid te vergroten en meer kandidaten te overtuigen om via ons de stap naar hun droomjob te zetten. Vandaar dat we opnieuw uitpakken met een actie die tot de verbeelding spreekt. Uitzendkrachten die met ons in zee gaan, en op die manier zichzelf alle kansen toedichten op een wervelende carrière, krijgen als beloning een ‘Terras in the Sky’ aangeboden na 50 dagen werken. Meer concreet worden ze uitgenodigd om op een platform, dat naar een hoogte van 60 meter wordt gehesen, met ons te klinken op een beloftevolle toekomst.”

Vliegen voegt er nog aan toe dat hij bewust kiest voor een incentive in samenwerking met een lokaal bedrijf uit de eventsector. “We werken voor deze actie samen met het concept Dinner In The Sky van Stefan Kerkhofs. In de bewogen periode die deze sector nog volop ervaart, vinden we het heel belangrijk om deze ondernemers te steunen.”