Deze week lanceert Trixxo de Pink Walk Challenge, een initiatief waarbij hun team van 10.000 collega’s, huishoudhulpen en interne medewerkers, gemobiliseerd wordt om samen figuurlijk de wereld rond te stappen. Met als symbolisch startpunt Blue Monday, dat door Pink Ribbon werd omgedoopt tot Pink Monday.
Samen met alle medewerkers wil Trixxo de totale afstand van 40.075 km afleggen, een krachtig statement in de strijd tegen borstkanker. Borstkanker treft wereldwijd 1 op de 9 vrouwen en Trixxo, dat een personeelsbestand heeft dat voornamelijk uit vrouwen bestaat, ziet het als zijn missie om aandacht voor deze ingrijpende ziekte te vragen. “We hebben een nauwe band met onze huishoudhulpen. Velen van hen zijn direct of indirect al in contact gekomen met borstkanker, wat onze inzet voor preventie nog meer onderstreept”, stelt Luc Jeurissen, CEO van Trixxo.
Voor elke afgelegde kilometer door een Trixxo-medewerker doneert het bedrijf 0,20 euro aan Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en steun aan mensen die getroffen zijn door borstkanker. Als Trixxo zijn ambitieuze doel bereikt, verdubbelen ze het gedoneerde bedrag.
De Hoeseltse onderneming gelooft alvast dat de collectieve inspanningen daadwerkelijk een verschil kunnen maken. “We hechten buitengewoon veel waarde aan de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers”, aldus nog Jeurissen. “Met deze Pink Walk Challenge illustreren w eslechts één van de vele manieren waarop we actief participeren aan deze bewustwording.”