Trinicom, een bedrijf uit Lummen dat slimme software maakt om medewerkers van helpdesks te ondersteunen, is overgenomen door het Amerikaanse Kana Software. “Het bedrijf uit Silicon Valley is wereldwijd marktleider in onze branche, en biedt daarom veel meer kansen om ons product op grote schaal te introduceren,” zegt Koen Prikken , die zijn aandelen heeft verkocht, net zoals de hoofdaandeelhouders in Nederland. De Amerikanen hebben het product van Trinicom intussen al omgedoopt tot Kana Express.
“Onze toepassing komt er op neer dat bedrijven via diverse kanalen vragen, klachten, bestellingen en andere informatie binnen krijgen, maar niet de efficiëntie hebben om daar allemaal accuraat en snel op te reageren,” legt Prikken uit. “Via ons systeem wordt alle info die binnenkomt via telefoon, e-mail, chat, fax of sociale media, in een overzichtelijk werkdocument gestopt en gekoppeld aan de meest voorkomende antwoorden. Iemand van de helpdesk kan op die manier snel en duidelijk communiceren met de klant, en zo het serviceniveau van de onderneming fors opkrikken.”
Koen Prikken blijft nog even als consultant aan boord bij Kana, maar weet nog niet precies wat hij daarna zal gaan doen. “Ik kijk nog even de kat uit de boom. Het zou me niet verwonderen dat ik, als de tijd rijp is, opnieuw met een andere zaak begin.”