Het uitzendkantoor Tobasco kleurt graag buiten de lijntjes. In plaats van toe te geven aan de deprimerende dag Blue Monday, maakt de Limburgse hr-speler er graag een positief verhaal van. De blauwe maandag wordt omgedoopt tot #redmonday, die symbool moet staan voor een dag in het teken van geluk: zowel in je eigen job als op de werkvloer.
“Deze #redmonday wordt een echte Tobasco-dag. We kozen voor die kleur omdat ze terugkomt in ons logo en onze huisstijl”, zegt Koen Janssen, Gedelegeerd Bestuurder van Tobasco. “23 januari wordt dan ook geen ‘gewone’ werkdag voor ons team. Dresscode voor de 35 collega’s natuurlijk ‘rood’. Elk kantoor van Tobasco ontvangt een box met allerlei leuke rode accessoires en hebbedingetjes om er een leuke #redmonday van te maken. Verder zullen er allerlei leuke foto’s op Facebook en Instagram verschijnen die dag, uiteraard met de hashtag #redmonday.”
Tobasco roept andere ondernemingen op om zoveel mogelijk mee te doen. “We hopen dat iedereen onze hashtag #redmonday zal gebruiken op Facebook en Instagram om leuke foto’s en selfies te posten met rode kleding, of andere rode dingen waar je happy van wordt”, aldus nog Koen Janssen. “Op die manier wordt #redmonday het tegengif van Blue Monday!”
“Als uitsmijter hebben we nog onze enige echte Tobasco-taart die we maandag naar honderden van onze relaties gaan brengen. We hopen op die manier een glimlach op hun gezicht te toveren, en hen een superleuke werkdag te bezorgen!”